Értékelje a céget!
28 találat 1 | 2 | 3

Rákosmenti Waldorf Általános és Alapfokú Művészetoktatási Iskola

Hausschule Nyelviskola és Tanulóház

Cím:
2000, Szentendre Lehel köz 2.
telefon:
26/316-496
mobil:
26/316-496
Tevékenység rövid leírása:
Nyelviskolánk a Nemzeti Felnőttképzési Intézet,
Felnőttképzési Akkreditáló Testület által
akkreditált intézmény, így a tanfolyam díjának
30%-át visszaigényelheti. Továbbá akkreditált angol és
német nyelvi programmal rendelkezünk, oktatásunk
ÁFA mentes.
Iskolánk akkreditált nyelvvizsgahelye az ECL államilag és
nemzetközileg elismert nyelvvizsgarendszernek.

Kék Általános Iskola

Vörösmarty Mihály Ének-Zenei Nyelvi Áltatános Iskola és Gimnázium / Eötvös Loránd Tudományegyetem Gyakorlóhelye

Cím:
1181, Budapest Vörösmarty u. 64.
telefon:
06-1/294-4193
telefon:
06-1/294-4193
Tevékenység rövid leírása:
A Vörösmarty Mihály Ének-zenei, Nyelvi Általános Iskola és Gimnázium feladatköre szerteágazóbb, mint a többi középiskoláé, hiszen a gimnáziumi oktatás mellett általános iskolai feladatokat is ellát. Az iskola az Aponyi Albert Polgári Fiúiskola jogutódja; mint általános iskola 1958-tól működik jelenlegi épületében.

Az iskola a humán értékek átadását tartja kiemelt nevelési feladatának, a zenei képzés ennek egyik eleme.
Jól működő általános iskolai profilját a rendszerváltozás során 1991-ben bővítették gimnáziumi osztályokkal. A zenetagozatot megtartva újabb tartalmakkal gazdagodott tevékenységi köre. Ezek közül kiemelkedik az angol-német emeltszintű nyelvi képzés és a hozzájuk csatlakozó latin oktatás; az anyanyelvi képzés meghatározó szerepe, ami az irodalmi tehetséggondozásban és a poétikai oktatásba nyilvánul meg. Említést érdemel a rendszeresen megjelenő iskolai újság, a Polyhymnia és a magyartanárok által szervezett budapesti Vörösmarty szavalóverseny. A művészeti profilt erősíti más művészeti ágak bekapcsolása, pl. ritmikus sportgimnasztika, tűzzománc ékszerkészítés. A humán nevelés meghozza gyümölcsét a reáltantárgyakban is, bizonyítják ezt a matematika, biológia, kémia, földrajz versenyeken rangos helyezései.

A világhírű Kodály-módszer csodálatos hagyományát Budapesten ma már mindössze két gimnázium, a Városmajori és a pestszentlőrinci Vörösmarty őrzi.
A Vörösmarty a Zeneművészeti Főiskola gyakorló iskolája. Az énekórákat az ötödéves hallgatókon és professzoraikon túl a külföldről érkező énektanárok és karnagy-delegációk is rendszeresen látogatják (svéd, japán, olasz, német, dán vendégek a leggyakoribbak.). Az elmúlt években 14 csoport négy földrészről érkezett ide. Az iskolánknak négy kórusa van (40+80+60+60 fő), és kilenc kamarakórusa - a fél iskola. A tehetséges szülők és végzett diákok számára családi kórus működik. Megszámlálhatatlan felkérés érkezik; szereplés kerületi, szakmai rendezvényeken, hangverseny rádióban, Zeneakadémián. A gimnáziumi kórusok útját, nemzetközi első és második helyek fémjelzik. Első helyezések: 1996. - Belgium, 1997. - Budapest, 1998. - Giessen, 1999. - Budapest
Kilenc nyugat-európai iskolával ápol kórusbarátságot. A legrégibb Bécsben a Bundesgymnasium III., a legújabb Drezdában a Joseph Hydn Gymnasium. Az önkormányzat támogatja nagysikerű CD-lemezük és audio kazettájuk megjelenését.
Az iskola másik nagy erőssége az irodalmi tehetséggondozás. A versmondás szeretete hívta életre a kerületi és budapesti Vörösmarty Szavalóversenyt. Ez utóbbi a hazafias költészet jegyében évente 23 kerület 10-18 éves korú tanulóit mozgatja meg.
A gimnáziumban a poétika tantárgyon belül publicisztikai és stiláris ismereteket oktatnak, s a cikkek, alkotások a Polyhymnia iskolai újságban rendszeresen megjelennek. 1998. március 15-én az újságírás napján nemzetközi diákújság kiállítás, diákújságíró-találkozó volt az iskolában. Az esemény szeptemberben 120 diákújságíró (dánok, franciák, németek, csehek, magyarok részvételével megismétlődik.

Az utazó iskola tanulói kiváló kulturális eredményeikkel hírnevet szereznek országunknak, de nemcsak a kulturális teljesítményükkel, hanem egész személyiségükkel. Az utazó diákok hazájuk felelősségteljes képviseletét követelik, továbbá magas nyelvtudást, kifogástalan viselkedést, s annak a hagyománynak a megőrzését, hogy Magyarország kulturális nagyhatalom. Az előítélettől mentes gyerekek letéteményesei az öntudatos, egyenrangú európai partnerviszony megvalósításának.

Bővebb információkért klikkeljen webcímünkre!

Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola

Cím:
1134, Budapest Huba u. 7.
fax:
320-9276
telefon:
320-9276
Tevékenység rövid leírása:
ISKOLÁNK RÖVID TÖRTÉNETE

1895. október 22-én ünnepélyesen nyitották meg iskolánkat Budapesti Vendéglőtanoncok Szakirányú Iskolája néven.

A képzés évtizedeken keresztül sok helyen történt, míg 1974-ben a Huba utcába költöztünk. A Berzsenyi Gimnázium új épületbe költözött, azóta kizárólagos használója vagyunk az épületnek. A szakiskolai képzés mellett 1985-ben beindítottuk az érettségit adó szakközépiskolai képzést is.

Az iskola jelene:
Az iskola a vendéglátóipari szakemberképzés egyik legnagyobb intézménye. Évente átlagosan 1000 tanuló folytatja itt tanulmányait. Az elméleti képzés teljes egészében (kémia, biológia, laborok, számítástechnika szaktanterem, könyvtár segíti), a gyakorlati képzés (korszerű tankonyhákban, felszolgáló szaktanteremben) nagy része az iskolában folyik. Természetesen igénybe vesszük gazdálkodó szervezetek üzleteit is, főleg a nyári szakmai gyakorlatok teljesítésénél.

Hagyományaink (rendezvényeink):
- az elsősök Gólya-bál-ja,
- iskolanap, tanulmányi- és sportversenyekkel, szakmai bemutatókkal,
- kirándulások (tantestületi és tanulói),
- diák-önkormányzati rendezvények: filmklub, teaház, műsorok,
- szalagavató bál a Kongresszusi Központban,
- farsangi bál,
- diákkörök, szakkörök: a tehetséges tanulók felkészítését itt végezzük a szakmai versenyekre.

Az iskolai képzés formái:

VENDÉGLÁTÓ SZAKKÖZÉPISKOLA (TAGOZATKÓD: 01)

Négy év általános képzés során készít fel a közismereti érettségire. Utána a diákok továbbtanulhatnak egyetemen, ill. főiskolán vagy folytathatják szakmai tanulmányaikat, mint vendéglős, szakács, cukrász vagy pincér tanulók.

VENDÉGLÁTÓ SZAKISKOLA (TAGOZATKÓD: 02)

Ezen a tagozaton folyik azoknak a tanulóknak a képzése, akik szakácsok, cukrászok vagy pincérek szeretnének lenni. A két éves elméleti képzés után történik a szakmaválasztás, majd két vagy három éves szakmai képzésben (az iskolával együttműködési megállapodást vagy a tanulóval szerződést kötött gyakorlati helyeken) sajátíthatják el az elméleti és gyakoralti tudást.

ÚJDONSÁG (TAGOZATKÓD: 03,04)

NYELVI ELŐKÉSZÍTŐ ÉVFOLYAM (0. évfolyam). A tanév során cél egy idegen nyelv megfelelő elsajátítása, melyet heti 12-15 órában tanítunk, angol és német nyelvre várjuk a jelentkezéseket.

SZAKKÉPZÉS ÉRETTSÉGIZETTEKNEK:


A két éves képzésre olyan diákokat várunk, akik érettségivel rendelkeznek, és a vendéglátásban szeretnének dolgozni. A képzési idő alatt a szakmai elméleti és gyakorlati tantárgyak mellett fontos a szakmai idegen nyelv és az informatika elsajátítása.

Szakács, cukrász, pincér szakképzés:

A két éves képzésre olyan diákokat várunk, akik érettségivel rendelkeznek, és kedvet éreznek a felsorolt szakmák iránt. A gyakorlati képzés az iskolával együttműködési megállapodást kötött vendéglátó egységekben történik.


A NAPPALI KÉPZÉS MELLETT ISKOLÁNKBAN OKJ-S FELNŐTT KÉPZÉS IS FOLYIK TANFOLYAMI OKTATÁS KERETÉBEN AZ ALÁBBI SZAKMÁKBAN:
- szakács,
- cukrász,
- pincér,
- vendéglátó vállalkozó,
- mixer.

Az elméleti képzés heti egy tanítási napon történik, ami évente 5 alkalommal gyakorlati képzéssel egészül ki.

A képzési idő: 1év.

Akkreditált intézmény vagyunk.
Jelentkezési lap az iskola titkárságán szerezhető be.

A képzésekkel kapcsolatosan felvilágosítást az iskola titkársága ad a 329-5262 telefonszámon.

Budavári Általános Iskola

Cím:
1014, Budapest Tárnok u. 9-11.
e-mail:
kapcsolat@budavari.sulinet.hu
fax:
kapcsolat@budavari.sulinet.hu
Tevékenység rövid leírása:
Oktató és nevelő munkánk célja, hogy iskolánk a lehetőségek tárháza legyen, ahol minden gyermek megtalálja saját érdeklődésének, képességeinek megfelelő tevékenységet. Munkánk folyamán a hagyományápolás és az új értékek teremtése együttesen érvényesül. Így válhat harmonikussá tanulóink egyéni és közösségi élete a polgári társadalomban.



Beiskolázási körzetünkben élő családok szociális, kulturális helyzete eltér egymástól, ezért kiemelt feladatunknak tartjuk a hátránnyal induló tanulók felzárkóztatását, fontos ugyanakkor a tehetséges, jó képességű gyermekek fejlesztése is.



A társadalom, a pedagógusok és a szülők célja azonos: gyermekeinkből művelt, jól képzett, az életben boldogulni tudó embereket nevelni.
Iskolánkban munkálkodó pedagógusok irányelve: tudást és emberséget adni a jövő nemzedékének.

Bánki Donát Ipari Szakközépiskola

Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium

Cím:
9700, Szombathely Bolyai János utca 11.
e-mail:
bolyai@bolyai.nyme.hu
telefon:
bolyai@bolyai.nyme.hu
Tevékenység rövid leírása:
Az iskola célja, értékrendje összefoglalóanAz iskolában folyó nevelés, oktatás célja az iskola arculatából, "közoktatási filozófiájából" adódóan a tanulók körében:a széleskörű műveltség életkorhoz igazodó folyamatos kialakítása, a felsőfokú tanulmányokra való előkészítés, (amelyhez olyan értékek kapcsolódnak, mint a szorgalom, a tudás, a teljesítmény tisztelete, a pozitív, az erkölcsi szabályokkal összeegyeztethető versenyszellem elfogadása és gyakorlása, az önálló tanulás fokozatos kialakítása, a munkához való pozitív viszony), a harmonikus, a társas kapcsolatok értékeit tiszteletben tartó személyiség alakítása, amelyhez kapcsolódóan az élet tisztelete, az egészséges életvitel, az önismeret, a természeti környezet megbecsülése, a mások iránti tisztelet, a szeretet, a tolerancia, az együttműködés, az iskolai és más értékadó közösségek szabályainak tudatos betartása, a hazaszeretet a meghatározóak. A két alapvető cél és az értékrendszer szintézise a személyiségközpontú, szeretetelvű nevelőmunka és a színvonalas oktatás egységében a pedagógusok és diákok együttműködésében valósulhat meg. Ez a személyiségközpontúság - a minőségi iskolában nélkülözhetetlen teljesítményelvvel együtt - olyan légkört, szellemiséget feltételez; amelyben a fent felsorolt értékek mindegyike tiszteletet élvez, és ezen értékek mentén az együttműködés az iskolai élet minden szereplője számára alapvető norma. Ez a szellemiség tehát nem a személyiség-kibontakoztatás öntörvényűségét, korlátlan szabadságát jelenti, de nem is azt hogy a nevelés az iskolai munka rendjének biztosítása csupán korlátok felállítását és betartatását jelenti. Sokkal inkább olyan irányultságot feltételez, amelyben az iskola értékeket mutat fel, és ezeket az értékeket képviselő pedagógusok s legkiválóbb diákok személyes példája nyomán válik mindez meghatározó mintává, a gondolkodás és az életvitel részévé szinte minden tanítvány számára. (Tehát inkább értékközpontú ­személyiségközpontú irányultság.) Ez sokkal nehezebb és bonyolultabb folyamat, kifinomultabb pedagógiai kultúrát igényel, mint a nagyon sok tiltó szabály mentén történő nevelés. De hatása sokkal mélyebb, hosszan tartóbb és reményeink szerint az egész életre szól. Ez kell, hogy áthassa az iskolai élet egészét, a szabályzatokat, a diákönkormányzat működését, amelynek nagy szerepe van az értékekhez kapcsolódó demokratikus normák kialakításában, a jó állampolgárrá nevelődés gyakorlatának segítésében.A fentiekhez igazodva készült el a diákok-tanárok együttműködését feltételező tanórán kívüli tevékenységrendszer, amely a tehetséggondozást is szolgálja, s ehhez kapcsolódik az értékelési rendszer, az óratervi háló, a helyi tantervek és végül az iskola munkarendje.

Szinyei Merse Pál Gimnázium

Cím:
1063, Budapest Szinyei Merse utca 7-9.
telefon:
312-0687
e-mail:
312-0687
Tevékenység rövid leírása:

december 11. 14:30 Kazinczy szépkiejtési verseny

december 13. 14:30 Adventi vetélkedő (német)


A Szinyei Merse Pál Gimnázium Budapesten, a VI. kerületben, kerülete révén a Terézvárosban, a Szinyei Merse Pál utca 7-9. szám alatt működik. Két percre vagyunk a Kodály köröndtől, csak 10 perces sétára az Oktogontól.


24 osztály tanul itt, kb. 700 gyerek. A képzési struktúra alapján rendelkezünk évfolyamonként 2-2 nyolcosztályos gimnáziumi osztállyal, a többi négyosztályos hagyományos gimnáziumi osztály. Ez utóbbiaknál specialitásunk az egyedi tantervű kémia-biológia valamint a spanyol és német nyelvből magas óraszámú oktatás.


Minden osztályuknak van saját tanterme, ezen kívül 11 szaktanteremmel, természetszerűleg tornateremmel és könyvtárral is rendelkezünk. Tehát a magas szintű szakmai oktatáshoz a feltételek adottak. A tisztaság és a rend is erősségünk.


1997 őszén volt az eredetileg is iskolának épült otthonunk 100 éves. Méltóan megünnepeltük. Köszönet érte volt diákjainknak, tanárainknak.


A Szinyei Merse Pál Gimnázium 2007. szeptemberétől ? immár tizenharmadik éve ? ismét indít nyolcosztályos gimnáziumi osztályt.


Az iskola közel 50 éves hagyománnyal rendelkezik általános iskolai osztály működtetésében, és 40 éve folyik itt gimnáziumi tanulók oktatása, nevelése. A 12 évfolyamos képzés tehát nem idegen iskolánk tanári karától, a 10-18 éves korosztály tanítása pedig éppen profiljába esik.


A megnövekedett társadalmi igény, a magas szintű oktatás megszervezése tette szükségessé a nyolcosztályos gimnázium létrehozását. Ez a képzési forma biztonságot nyújt nyolc évig, a differenciálás pedig segíti a továbbtanulásra való felkészülést.


A nyolcosztályos gimnázium első két évében (5., 6.) elsősorban alapozás folyik, majd a 7. évtől kerül előtérbe a tantárgyak többé-kevésbé elkülönült oktatása. Az utolsó két év a specializálódásé: ki-ki azt ill. azokat a tantárgyakat tanulhatja majd intenzívebben, amelyek a továbbtanulás szempontjából fontosak.


Lényeges, hogy a tantárgyak késleltetett megjelenésével biztosítjuk a témák egyszeri tárgyalását, az ismétléseket (még, ha magasabb tárgyalási fokon is) kiküszöböljük, így sikerül a heti óraszámot optimálisra csökkenteni, különösen a felsőbb évfolyamokon.


Ismét készen állunk az osztály indítására, most már csak a jelentkezőkön a sor. Lesz felvételi, hiszen el kell dönteni, kiket veszünk fel. Erre azonban külön készülni nem szükséges, hiszen a maximum húszperces szóbeli felvételi nem képes általános tájékoztatást adni a gyerek tantárgyi tudásáról, mivel elsősorban a kommunikációs készség és felfogóképesség mérését végezzük. Ugyanakkor lényeges lesz az eddig elért általános iskolai eredmény (3. év végi, 4. félévi). A most induló osztályban a német nyelvet kezdik vagy folytatják a gyerekek, és a 9. osztályban veszik fel az angol nyelvet 2. idegen nyelvként szintén heti 4 órában.


A 8 év során a továbbhaladás és szintfelmérés céljából megfelelő ütemezésben tantárgyi vizsgákat szervezünk. A számonkérés eredménye a bizonyítványban regisztrálásra kerül.

Online Szakmai Telefonkönyv, cégregisztráció ©2005-2018
Minden jog fenntartva!
Magyarország térképes cégkeresője, útvonaltervező, tudakozó, online telefonkönyv:
Kft, Bt, NYRt, Zrt. kereső.